TIVAR

Imperia powstają i upadają.. czy przetrwasz?

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2015-02-18 14:19:39

SantaClaus
Użytkownik
Dołączył: 2015-02-18
Liczba postów: 1
Windows 7Internet Explorer 11.0

Podanie Santy

Nazwa nacji: Ash'Rhutir, co po tutejszemu oznacza Wielki Dom/Wielką Ojczyznę.
Rasa/rasy: Dzikie Elfy (98%), Pradawni druidzi (2%)
Ustrój: Ash’Rhutir to wielkie państwo plemienne, powstałe z wielu plemion. Na plemiennych wiecach wybierają Wielkiego Wodza, który zostaje zatwierdzony przez Najwyższego (Najwyższy jest wybierany na wiecach druidów, które ogłasza się w Pierwotnej Puszczy; Wielki Wódz pełni urząd do śmierci.).
Model ekonomiczny: łowiectwo, bartnictwo (itp.), zbieractwo i rolnictwo na wsiach, które stanowią zdecydowaną większość miejscowości, ponadto proste rzemieślnictwo na wsiach w pobliżu grodu. W grodach rozwija się rzemieślnictwo jakkolwiek zaawansowane. Coś jak Polanie w ~XI wieku.
Kultura: Kobiety mają swoją przedstawicielkę na wiecach plemiennych, mało znaczy wśród zgrai mężczyzn, ale jest. Dzikie Elfy stawiają posągi bogom, malują na ścianach, tworzą figurki, wszystko jest połączone z bogami. Pomagają sobie w codziennej pracy, mężczyźni zajmują się pracą cięższą, kobiety raczej wychowują kolejne pokolenia, zajmują się ziołolecznictwem i zbieractwem. Mężczyzna jest łowcą, rybakiem, wojownikiem. Przez 12 lat młody elf jest pod opieką matki, w 12 urodziny zgala mu się dziewiczy zarost i ojciec umywa jego ciało w świątyni, przechodzi w ten sposób pod opiekę ojca, od tego momentu będzie go szkolił na elfa. Mężczyźni osiągają dorosłość w wieku 25 lat, kobiety w wieku 21 lat.
Podział społeczeństwa: Jeden przywódca, pod nim Wiec Dwudziestu. Na równi z przywódcą są wszyscy Druidzi. Pod Wiecem są wojownicy, następnie rzemieślnicy, kolejno chłopi (zbieractwo, łowiectwo, rybołówstwo, rolnictwo) i na końcu niewolnicy, których jest tak niewielu, że traktuje się ich jako równych z chłopstwem.
Cechy społeczeństwa: Usposobienie: Miesznae.
Najważniejsza wartość: Honor.
Specjalizacja: Rolnictwo.
Wierzenia: Najwyższy to pomazaniec bogów, należy się go słuchać. Generalnie politeizm, wiara polega na tym, że drzewa, rzeki, góry mają swojego boga, do którego należy się pomodlić lub któremu należy złożyć ofiarę, by bezpiecznie ściąć/przebrodzić/wspiąć się. Po śmierci ciało się spala, jeśli dana osoba nie dokonała niczego w swym życiu prochy były rozsypywane na powietrze, jeśli jednak był wojownikiem dostawał swoje miejsce na kurhanie gdzie prochy przysypywano ziemią i następnie układano na tym kopiec z kamieni, na którym kładziono ogromy głaz. Na głazie z kolei po kilkunastu latach, jeśli za życia był dobrym elfem, wyrastało drzewo. Kurhanów pilnują wilkołaki, lasów z kolei leśne dziady, oba stworzenia są z natury neutralne. Jednak jeśli niszczysz zbyt wiele lub rozkradasz kurhan – czeka cię śmierć. Jest tu również kult drzew buków, tutejsi wierzą że mają magiczną moc odpędzającą złe duchy. (połączenia wierzeń Celtów, Słowian i Skandywan)
Historia: Druidzi żyli w spokoju w puszczy, nikt im nie przeszkadzał. Pewnego dnia do puszczy przyszła grupa uciekinierów dzikich elfów, którzy byli prześladowani w innych regionach. Druidzi pozwolili im żyć z nimi w zgodzie w puszczy. Po świecie rozniósł się słuch o cichej puszczy, do której ciągnęło coraz więcej dzikich elfów. Powstawały tam plemiona, które żyły z łowiectwa i zbieractwa. Toczyli między sobą walki, aż w końcu wódz Casale zorganizował wielki wiec na którym ustalono zawieszenie broni między nimi i wspólny sojusz obronny przed atakami z zewnątrz. Tak też dzieje się od blisko 350 lat.
Władca/organ rządzący: Barceo I zwany mądrym.
Uczony, Idol tłumów, Dobry organizator
Ważne osobistości: [Aktualny Najwyższy – Atzo IV
Wielki Wódz – Barceo I Mądry
Wiec – Dobrosław, Chwalibog, Włościwoj, Siemowit, Radomir, Zbygniew, Domosław, Sieciech, Sławomir, Bogumił, Cich, Grochot, Opoka, Korostawic, Rus, Semigoj, Gościwuj, Mękosz, Czyrzniech, Gościrada
Heros: Dobrosiej, chodzi po puszczy i zasiewa buki, które jak wiadomo mają tu moc odpędzającą złe duchy.
Militaria: Sposób walki: Jak wikingowie (http://youtu.be/IQlQMaQHD8Y?t=2m2s), generalnie za utrzymanie wojów odpowiada książę danego regionu, pomniejszych wodzów obowiązuje pospolite ruszenie.
Zastosowanie magii: Codzienna, druidzi są praktycznie w każdej wsi i pomagają w codziennych pracach elfów.
Klimat: Puszcza, wilgotny klimat kontynentalny (jak Polska)
Charakter państwa: Kontynentalny

Offline

#2 2015-02-18 14:34:19

Umrzyk
Administrator
Dołączył: 2015-02-17
Liczba postów: 32
Windows 7Opera 27.0.1689.69

Odp: Podanie Santy

Akcept.

Modyfikator:

Dzieci lasu - w czasie wojny obronnej na terenie państwa las może w dość.. ciekawy sposób wspomóc Ash'Rhutir.


Stawka utrzymania: 15%.

Dobrosiej - Dobrosiej jest w stanie zmieniać tereny takie jak stepy w wilgotne, gęste puszcze, co będzie brane pod uwagę w czasie wojny obronnej. Koszt takiej operacji wynosi 50 sztuk złota. Limit użyć herosa na turę: 3.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum